מחשבים

מחשבים הם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, והשימוש בהם נעשה כמעט בכל תחום.

אנשים, חברות,  בתי עסק, משרדים ממשלתיים, בנקים, גופים ציבוריים והתעשייה מסתמכים במידה רבה על מחשבים למטרות שונות, החל משמירת מידע וטיפול בו וכלה בשליטה על רובוטים העובדים בפסי ייצור.

רוב הגופים כלל לא יוכלו לתפקד בלעדי המחשבים.

גם עבור האדם הפרטי הפך השימוש במחשב לחלק בלתי נפרד משגרת החיים, עד כי מרבית תושבי המדינות המפותחות אינם יכולים לתאר את חייהם ללא המחשב והנלווים לו, כמו רשת האינטרנט.

כמעט כל מכונה או מכשיר חשמלי הנמצאים בשימוש כיום מכילים מחשב המשובץ בהם ואחראי על תפקודיהם השונים.

סוגי מחשבים


מחשבים אישיים מחשבים אישיים משמשים משתמש יחיד. הקטנים והחלשים במחשבים האישיים הם הסמארטפונים.

בעוד שהתקנים אלו ראויים להגדרה "מחשב", שכן הם מכונות לעיבוד נתונים הניתנות לתכנות, הרי שעוצמת העיבוד והזיכרון המוגבלים שלהם, כמו גם התקני קלט-פלט וזיכרון משני השונים משאר סוגי המחשבים, מבדלים אותם משאר המחשבים, ויש שאינם רואים בהם מחשבים "אמיתיים".

הסמארטפונים  כוללים  רכיב תקשורת אלחוטית מובנה, ויכולים להתחבר לרשתות מחשבים ולאינטרנט.

המחשבים האישיים הנפוצים בימינו  הם משני סוגים:

PC – מחשב המריץ את אוסף הפקודות X86 של חברת "אינטל" (בדרך כלל על מעבד מתוצרת אינטל או AMD) ואת מערכת ההפעלה "חלונות" של "מיקרוסופט" ב – "אופן טבעי" (Native Mode).

מחשבי PC, ששורשיהם במחשב IBM PC, הם סוג המחשב הנפוץ בעולם, והם נהנים ממאגר אדיר של תוכנה, כמעט לכל צורך או רצון העולים על הדעת.

מקינטוש – מחשב המוגדר לפי מפרט של חברת "אפל".

הן מחשבי PC והן מחשבי מקינטוש מיוצרים בשני גדלים: מחשבים ניידים (Notebook, Laptop), שבהם המחשב, המקלדת והצג ארוזים במארז קומפטי אחד, הנוח לניוד, ומחשבים נייחים (Desktop), המיועדים להצבה על שולחן העבודה .

 

תחנות עבודה תחנות העבודה ניצבות בין עולם המחשבים האישיים לבין עולם השרתים.

לרוב הן משרתות משתמש יחיד, אך לעתים הן משרתות מספר משתמשים בעת ובעונה אחת.

הן חזקות ויקרות מן המחשבים האישיים, ומשמשות לרוב ביישומים מקצועיים שבהם יש צורך בעוצמת עיבוד רבה, כגון עיבודים גרפיים או תכנון וייצור בעזרת מחשב .

 

שרתים הם מחשבים המשמשים יותר ממשתמש אחד. הם עולים על המחשב האישי לפחות בהיבט אחד. כך, למשל, שרתי קבצים מכילים מערכת דיסקים אמינה, מהירה וגדולת-נפח במיוחד, ואילו שרתי יישומים מכילים מספר רב של מעבדים, התורמים ליכולת עיבוד גבוהה.